Tycker inte om sjukvården!

Skulle ju som sagt till hälsocentralen idag och kolla upp en knöl jag har på ryggen och kolla vad det kan vara för fel när jag blir sjuk hela tiden.! Först och främst så fick jag komma in 20 minuter sent, jag hade bokat en tid för flera veckor sedan inte en akuttid!! Sen så förstår jag knappt hälften av vad hon säger... Jag har absolut inget emot folk från andra länder, men jag tycker att inom sjukvården som det är så viktigt att man frösår varandra ska väl ändå läkaren kunna prata svenska. Man kan gå en kurs!

Sen så tog hon mig knappt på allvar!! Hon frågade hur mpnga gånger jag hade haft denna "inflensan" och jag sa 5 ggr och att jag blev sängliggandes osv. Hon sa att jag började låta som hennes son!! Ursäkta jag är inte 5 år!!  Och så frågade hon massa saker och sa ja det verkar inte som att det är cancer eller diabets? Nähä jag var helt säker på att det var cancer nu!!! Och när hon får höra att jag aldrig får feber så började hon ju nästa skratta! Och när det gäller knölen så ska jag få ta bort denna, och hon verka tro att jag bara tänkte på ärret som jag skulle få sen och föröskte vaskräcka mig med det. Jag har opererat bort prickar och dessa ärr blev ganska stora, men inget man bryr sig om. Och sedan så var det ett svårt ställe (skuldran) då det inte är fett (och här klämde hon om mitt fett på magen) utan det är en stor muskel!!

Säger bara så här jag är såååå glad att det är kirurgen som ska ta bort denna, de är alltid bättre är vanliga hälsocentraler, tycker till och med om sjukhuset bättre nu. Även om man oftast får vänta mijontals timmar! Sa det till pappa att jag inte ens kunnde säga till om att jag har ont i öronen och så nu.. Om det blir värre unde helgen åker jag hellre till sjukhuset och sitter och väntar några timmar! Men med ipren och nässpray brukar jag klara mig!

Ja ännu en sak, jag ska iaf få ta lite prover, vilka vet jag inte? Det förstod jag inte, hon sa något att jag skulle fasta? Ehmm.. Frågade om jag skulle boka tid nere i receptionen och hon visste inte om jag skulle göra det utan bara att jag skulle ringa nästa vecka.. Jag gick iaf ner til receptionen och hon visste inget då inget stod i datorn... Ja rummet var inte trevligt, inget som hemma, alla läkare har dator och skriver in allt direkt! Så jag måste ringa nästa vecka för att veta om vad jag ska ta för prover och om jag ska fasta innan!!

Är det för att min hälsocentral är privat som att den är så fräsch och läkarna är skit bra? Eller är det för att jag alltid kommer till killar hemma? :P  haha Nädå, men de är mer förstående. Däremot när man ringer och sk aboka tid är alla riktiga surmuppar! På alla ställen!

Charmkurs och lära er lite sympati! Inte roligt att inte bli tagen på allvar för att man förklarar konstigt, men när man ligger där helt död i sängen och ni beter er som att det är fjanterier för man har ju ingen feber då blir man sur och förlorar hoppet på sjukvården!

Ett långt och jobbigt inlägg och jag förväntar mig inte att folk läser detta, jag var sur och behövde skriva va mig lite!!!

Ska vila nu ett tag innan jag måste göra mig i ordning igen för skolan.. Mår som sagt inte 100!!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0