Jobb sökande!


Sluat ju snart skolan och jag har ju sagt att denna vecka ska jag ta tag i detta!
Idag har jag alltså skickat in en intressenamälan och jag har skrivit en nytt perosnligt brev/ansökan som jag ska skicka till lite olika ställen.
Detta är till extra jobba och till sommaren... Jag har insett sanningen att det är näst intill omöjligt att få ett "riktigt" jobb nu innan sommaren och allt, och jag går ju faktiskt inte ut förän i juni..

Låg och tänkte lite igår och jag sa det till Emma nyss också att jag borde kunna spara ganska mycket pengar! Inte just nu, men  när jag flyttar hem! Har ju fullt csn bidrag i mars och april då jag ej behöver betala hyra mm. Dock för mars bidraget måste jag ju använda för flytten, vandrahemmet, ska klippa och färga håret mm.. Så tvivlar att det blir mycket över :P Men det i april då? Ja hyran är ju nästan på 3000:- så om jag spar dessa så har jag fortfarande mer att röra mig på än vad jag har haft tidigare. Jag betalar ju nästan ingen mat då, inget bredband, ingen el och telefonräkningarna blir billigare nu när mobilen är avbetald (= ca 150:-).
Sen om jag får ett job i sommar borde jag kunna spara ännu mer ;P haha

Jag har då höga tankar om mig själv kan jag ju säga ;D
Säger så här varje sommar och vad händer? Jo pengarna försvinner och jag vet inte vart?:P
Men denna sommar vet jag ju vad som gäller.. Spara eller lev fattigt...
Men ska även söka några kurser så om jag inte får jobb blir det mer plugg isället.. Ska kolla upp en distans kurs härifrån =) Ska även beställa hem katalog från högskolan hemma =)


Jag har en backup plan utifall allt går åt skogen!
Eller får jag inte jobba i sommar så har jag inte det... Får fråga Emma om inte hon vill ha en nanny ;P HAHA

Nu ska jag nog äta en så kallad lunch, lite sent, men jag har ju inga rutiner när jag är ledig!
Ska även städa lite som jag har sgat ett tag nu, återkommer med reslutat på detta ;D

/M

Kommentarer
Postat av: emma

visst kan du bli det, men då får du bli en nanny som jobbar GRATIS :P hahaha...

2009-02-09 @ 16:44:08
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0