Resumé...

Har lite smått tråkigt som vanligt :P Så då gör vi en liten resume om vad jag tycker!
Känndes ibland som att jag skulle passa väldigt bra i Idol juryn ;D


Melodifestivalen - delfinal 1.

 

Nina Söderquist: Vad har hon på sig? Hörde att skinn klänningen var ute nu, vad var inte detta då? Annars var låten helt okej och jag diggade dansarna ;D

 

Jonathan Fagerlund: Första intryck: Söt, men jag diggar inte den djupa v-ringningen.. Och sen var det svart på min tv... Låten är lite mesig.. Han skulle ha gjort något mer rockigt enligt mig! Och då skulle han samtidigt blir mycket hetare!! Ena tjejen som spelar gitarr? Hade iaf en väldigt fin klänning =)

 

Shirley Clamp: Klänningen ser väldigt slarvigt sydd ut.. Sömmarna drar.. Men sminkningen var fin! Känns som att låten är något som man hört förr av henne, dock var denna... Usch.. Tänkte säga att den var lite mesig (hon ska ju ha en jädrans röst) men sen tog hon i och jag väntade mig en underbart power avslut.. Dock tyckte jag att rösten inte höll och det blev falskt...

 

Scotts: Gillar när alla sjunger: Jag tror på oss mm. Var en helt OK låt, men vet inte jag om jag gillade den så mycket.. Fortsätter alla så här får ingen gå vidare till finalen enligt mig =P Nä nu säger jag mer här.. Slutet var mycket bättre än början och mitten!

 

Emilia: Tycker väldigt mycket om det hon har på sig! Härligt "sound" ibland är inte hennes röst den bästa.. Och jag tycker faktiskt att alla dansarna skulle matcha varandra lite bättre... Korta glitter shorts tycker jag att alla skulle ha, hade sett snyggt och mer synkat ut. Låten känns dock lite efterfest, inget som kanske spelas på förfesten eller krogen (kanske som sista låt på vissa ställen!)

 

Alcazar: Har höga förväntningar! Måste säga att jag tycker att den är bra, inte super bra med jag kommer definitivt att rocka loss till denna på fyllan ;D jag måste kanske inte säga så mycket om kläderna... Funkar kanske på scenen!

 

Caroline Af Uggla: Nja.. Vad kan man säga om henne... Jag tycker inte om henne och jag känner att jag kunde ha gjort det lika bra (eller dåligt beror på hur man ser det). Bättre klädd denna gång än föra gången hon var med iaf! Nä SNÄLLA SNÄLLA sluta sjung!

 

Marie Serneholt: Va? Är hon blond nu? Först lät det som en oerfaren sångerska, sen när refrängen kom igång tänkte jag på "Iám a barbie doll, in a barbie world". Nä förstår inte hur hon kan leva på sången.. Hon jobbar på ett "riktigt" jobb sen va? Och har sången som hobby? Nope, gillar inte detta!


Vad tyckte ni om låtarna/artisterna?

/M


Kommentarer
Postat av: emma

jag utmanar dig :)

2009-02-07 @ 23:49:26
URL: http://xxemmaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0